CONNEX Digital ADAS 2.0

Šta je ADAS?

ADAS je napredni sistem zaštite i pomoći vozaču pri vožnji i glavni zadatak mu je da poveća bezbednost na putu. Ova vrsta elektronske asistencije osmišljena je tako da automatski dijagnostikuje nepravilnosti na putu i smanji mogućnost ljudske greške, jer je upravo ljudski faktor najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda.

Zašto je potrebno uraditi kalibraciju?
Kalibraciju je potrebno uraditi kako bi se sistem adaptivne pomoći vozaču vratio u prvobitno stanje i kako bi svi delovi sistema ponovo bili u stanju da prikupljaju stopostotno precizne informacije o stanju puta, saobraćaju i objektima oko vozila. Ukoliko kalibracija nije dobra, sistem može da detektuje opasnosti koje realno ne postoje ili da ne odreaguje kada je to potrebno. Ključna stvar kod posedovanja ADAS sistema je, dakle, redovna kalibracija svih senzora u automobilu.

Kada se radi kalibracija?
Kalibraciju ADAS sistema je potrebno uraditi u sledećim situacijama:

- Prilikom promene vetrobranskog stakla
- Kada kontrolna tabla izbacuje greške<
- Ako je kamera bila diskonektovana
- Prilikom zamene amortizera
- Prilikom reglaže trapa
- Ako je automobil udaren

Koje su mogućnosti ADAS-a?
Ovakvi sistemi su već uveliko standard u automobilskoj industriji, ali i dalje napreduju sa svakom novom generacijom automobila. Među njima su najčešći:

  1. Prilagodljivi (adaptivni) tempomat: Dodatak koji se najviše koristi na autoputu, ima opciju da samostalno prilagođava brzinu ukoliko detektuje da se automobili ispred ili iza nalaze previše blizu.
  2. Sistem za automatsku kontrolu svetala: Dodatak koji pomaže vozaču pri vožnji, tako što jačinu i smer svetala samostalno prilagođava datoj
  3. Sistem za automatsko kočenje: Asistencija kočenja pri velikoj brzini, kako bi se izbegla nezgoda.
  4. Sistem za automatsko parkiranje: Ovaj vid dodatka ima mogućnost da sam proceni prostor i razlikuje se zavisno od modela i proizvođača. Najčešće se koristi za paralelno parkiranje, pri čemu pojedini vozaču pokazuju čak i koliko i u kom smeru da okrene volan.
  5. Sistem za detektovanje “slepih” tačaka: Primarni zadatak ovog sistema je obaveštavanje vozača da se neki objekat nalazi na mestu koje nije pregledno i vidljivo vozaču. U zavisnosti od modela, neki sistemi obaveštavaju putem zvuka, dok drugi imaju kamere.
  6. Sistemi za izbegavanje sudara: Ovi sistemi koriste veliki broj senzora koji očitavaju da li je vozilo u opasnosti od sudara sa nekim objektom. U mogućnosti su da detektuju druga vozila, pešake, životinje, kao i predmete na putu. Neki od njih mogu i preventivno da odreaguju u slučaju opasnosti tako što će kočiti umesto vozača ili dodatno zategnuti pojas.
  7. Sistem za detektovanje znakova: Tokom vožnje senzori skeniraju znakove i prate da li se krećete dozvoljenom brzinom. Ukoliko primete da se krećete suviše brzo, obavestiće vas na kontrolnoj tabli.
  8. Sistem za upozorenje za izlazak iz trake: Ovaj sistem koristi veliki broj senzora koji očitavaju linije na putu i prate da li automobil (eventualno) izlazi iz njihovog okvira. Ukoliko procene da nema čvrste kontrole nad volanom, aktiviraju alarm ili čak imaju i mogućnost da vozilo automatski vrate u traku.

Statička i dinamička kalibracija?

Statička kalibracija se radi u Belectronic servisu sa svom potrebnom opremom - pomoću posebnog uređaja koji se odlikuje najvišim stepenom preciznosti.
Za razliku od statičke, dinamička kalibracija uključuje vožnju automobila kako bi se postigli najbolji rezultati. Proizvođači automobila propisuju vrstu puta, udaljenost i brzinu. Ako se poštuju sva uputstva, kalibracija se može izvršiti optimalno.

TOP