Popravka abs-a

Izrada kodiranih kljuceva

Servisiranje digitalnih kilometar satova

Popravka elektronike automatskih menjaca

Multimedia

Šta je EGR?

EGR/AGRI ovu temu započinjem prvo definicijom EGR-a. Jeste da je za razliku od DPF-a dosta rasprostranjeniji ali dosta vozača ne zna ništa o ovom delu, pa neće smetati da ukratko objasnim o čemu se radi. EGR(exhaust gas recirculation) ili AGR(Abgasrückführung) je ventil koji reguliše količinu izduvnih gasova koja će biti vraćena na ponovno sagorevanje. Poput DPF-a i EGR ima ulogu da smanji zagađenje životne sredine. Za razliku od DPF-a EGR je počeo da se primenjuje još na EURO 2 dizel motorima i ima ga u skoro svakom turbo dizelu posle 1998. godine. Dakle EGR ima ulogu da smanji zagađenje tako što će deo izduvnih gasova vratiti ponovo na sagorevanje u motor. Na početku upotrebe EGR ventil je bio kontrolisan mehaničkim vakumom sa usisne grane. Kasnije je zamenjen elektroventilom koji kontroliše motorni računar ECU. Kada je automobil nov a EGR ispravan njegov rad ne utiče značajno na smanjenje performansi motora. Međutim vremenom EGR se zaprlja od čađi iz izduva i prestane da funkcioniše kako treba.Motor nema snagu a često ne može ni da upali. I kada radi ispravno EGR ne radi u korist motora niti performansi. Zapravo radi na štetu. Dovoljno vam je jasno da kad motor umesto hladnog svežeg vazduha bogatog kiseonikom na usis dobija zagađeni vreli dim, da to ne doprinosi boljem radu. Vremenom se u usisnoj grani, glavi motora i oko ventila taloži garež pomešana sa uljnim isparenjima što samo smanjuje količinu vazduha koji dolazi u motor. EGR ima i jednu korisnu sekundarnu ulogu. A to je zagrevanje rashladne tečnosti. Kad je niska temperatura izduvni gasovi preko grejnog tela kroz koje prolazi rashladna tečnost podižu temperaturu iste. To ne znači da motor bez EGR-a neće grejati u takvoj situaciji već će temperaturu nešto sporije dostizati. Vremenski upoređivano razlike su neznatne.

TOP