Popravka abs-a

Izrada kodiranih kljuceva

Servisiranje digitalnih kilometar satova

Popravka elektronike automatskih menjaca

Multimedia

Popravka elektronike automatskih menjača

Menjači su složeni mehanički uređaji koji omogućavaju automobilu da se krece različitim brzinama a pritom ostajući u optimalnom opsegu obrtaja motora.   Iako vaše vozilo poseduje “papučice” iza volana za promenu stepena prenosa (brzine) u čijem kontekstu se spominje sekvencijalni menjač, oni često nisu pravi sekvencijalni mehanizmi, već jednostavne elektronske ručne komande za kontrolu prilično standardnog automatskog menjača.     Kontrolna jedinica menjača ili TCU je uređaj koji kontroliše savremene elektronske automatske menjače.TCU generalno koristi senzore iz vozila, kao i podatke dobijene od strane jedinice za kontrolu motora (ECU) da izračuna kako i kada da promeni stepen prenosa  da bi obezbedio optimalne performanse, potrošnju goriva i kvalitet promene stepen prenosa.

Vršimo popravku i servisiranje elektronike automatskih menjača.

Danas su vozila opremljena sa različitim tipovima automatskih menjača:

Automatski menjač sa manuelnom kontrolom (tiptronic)

Tehnički rezime :

  • Standardni automatski menjač sa manuelnim kontrolama
  • Pretvarač obrtnog momenta umesto kvačila

Ovaj “Tiptronic” sistem omogućava vozaču veću kontrolu nad izborom stepena prenosa u kolima sa automatskim menjačem pružajući opciju u “manuelni režim”. Ovaj režim rada menjača možete izabrati povlačenjem papučice za promenu stepena prenosa iza volana ili prebacivanjem ručice menjača u manuelni mod. Naprednija verzija ovog sistema je povezana sa motornim računarom pa prilikom promene stepena prenos u niži automatski se podiže obroj obrtaja motora i postiže ista brza i “glatka” promena stepena prenosa kao i sportski stil šaltanja brzine “peta-prsti”. Dobar Tiptronic systems može smanjiti vreme promene brzine u poređenju sa manelnim menjačem, ali dosta njih neće.   Primer oznake za ovaj sistem:

  • Tiptronic (Porcshe)
  • Steptronic (BMW)
  • TouchShift (Mercedes)
  • SportShift (Subaru)

“Direct Shift” menjači (dsg)

Tehnički rezime :

  • Manuelni menjač sa automatskom ili poluautomatskom kontrolom
  • Dvostruko kvačilo, dvostruka osovina
  • Intuitivni pred izbor stepena prenosa

DSG menjač je do nedavno bio dodatak naprednom paketu tehnologije ali sada postaje dostupan u masovnoj proizvodnju automobila. Ideja koja stoji iza DSG-a je da obezbedi brze promene stepena prenosa i dugovečnost konvencionalnog automatskog menjača. DSG je u osnovi računarski kontrolisani manuelni menjač sa dva kvačila od kojih je svaki zadužen za izbor drugog stepena prenosa. Prvo kvačilo je “zaduženo” za neparne stepene prenosa (1, 3 i 5), dok drugo kontroliše parne (2, 4, 6).

Sekvencijalni menjači

Tehnički rezime :

  • Pravi manuelni menjač
  • Sposobnost promene stepena prenosa bez upotrebe kvačila
  • Najbrži u pogledu promene brzine.

Sekvencijalne menjač ćemo naći samo u ozbiljnim trkačkim automobilima pošto su skupi i zahtevaju redovno održavanje. Međutim, ako pokušavate da “obrijete” dragocenih par sekundi prolaznog vremena na stazi ne postoji zamena. Postoje dve glavne prednosti sekvencijalnog menjača koje uključuju sposobnost brze promene brzine bez kvačila, kao i smanjenje potencijalne greške koja može nastati kod standardnog “H” tipa menjačem.

TOP